نرخ دیه سال ۱۴۰۰ تعیین شد

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری امروزش اعلام کرد که مجازی و آنلاین برگزار می شد و از جمله سوالات مطرح در آن، نرخ دیه سال آتی بود که اسماعیلی در پاسخ گفت: این موضوع در دو جلسه متوالی روز گذشته و دوشنبه در شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد و نهایتاً مصوبه ریاست قوه قضاییه این شد که برای سال ۱۴۰۰ نرخ دیه قتل عمدی یا غیرعمدی مسلمان ۴۸۰ میلیون تومان باشد.

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود ـ که برای بار دوم بدون اصحاب رسانه و به صورت پخش زنده برگزار می‌شد ـ از تعیین نرخ دیه سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله وظایف قوه قضائیه در پایان هر سال، تعیین و ابلاغ نرخ دیه سال آتی است؛ موضوعی که هر ساله به بحث نرخ تورم و حتی مولفه‌هایی مانند نرخ شتر و گوسفند گره می‌خورد، اما امسال هم به مانند سال گذشته، به دلیل شرایط ویژه کرونایی به شکل ویژه و با کمترین حاشیه ای به سرانجام رسید و نهایی شد.


این را غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری امروزش اعلام کرد که به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شد و از جمله سوالات مطرح در آن، نرخ دیه سال آتی بود که اسماعیلی در پاسخ گفت:
این موضوع در دو جلسه متوالی روز گذشته و دوشنبه در شورای عالی قوه قضاییه مطرح و نهایتاً مصوبه ریاست قوه قضاییه این شد که برای سال ۱۴۰۰ نرخ دیه قتل عمدی یا غیرعمدی مسلمان ۴۸۰ میلیون تومان باشد.
 
اسماعیلی افزود: این مصوبه از اول فروردین سال ۱۴۰۰ لازم الاجراست.
 
البته سخنگوی دستگاه قضا نرخ دیه برای ماه‌های حرام (چهار ماه ذیقعده، ذیحجه، محرم و رجب در تقویم هجری قمری) را اعلام نکرد؛
اما از آنجایی که بر اساس قانون مجازات اسلامی، مبلغ دیه در این ماه‌ها افزایش پیدا می‌کند و یک سوم مبلغ دیه به آن افزوده می‌شود، می‌شود محاسبه کرد که دیه سال آتی در ماه‌های حرام مبلغ ۶۴۰ میلیون تومان خواهد بود منبع تابناک
 
نرخ دیه سال ۱۴۰۰ تعیین شد / افزایش ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی دیه ماه‌های عادی و حرام
 
 
مطالب مرتبط: